Het lukt niet om online een afspraak te maken. Wat moet ik doen?

Lukt het niet om online een afspraak te maken? Dit kan door verschillende dingen komen. Kijk hier per situatie wat je kunt doen:

Heb je een technisch probleem waardoor je geen afspraak kunt maken? Kijk hieronder wat je kunt doen.

Controleer je internetbrowser
Zorg dat je de laatste versie van je internetbrowser hebt geïnstalleerd. Je kunt met alle internetbrowsers op ggdafspraak.nl of planjeprik.nl. Bijvoorbeeld Microsoft Edge, Chrome, Safari en Firefox.

Probeer het op je computer of iPad
Lukt het niet om een afspraak te maken via je telefoon? Probeer het dan op je computer of iPad.

Laad de pagina opnieuw 
Lukt het nog steeds niet? Probeer dan de pagina opnieuw te laden. Hieronder lees je hoe je dat doet op je computer.

  • Heb je een Windows computer? Druk op CTRL – F5.   
  • Heb je een Apple computer? Druk dan op Command – Shift – R.  

Werkt ook dat niet? Open dan een nieuw incognito-tabblad in je browser. Probeer het in dat tabblad.

Maak het cachegeheugen leeg en verwijder cookies
Werken alle dingen hierboven ook niet? Maak dan het cachegeheugen van je computer leeg. En verwijder cookies. Dat zorgt ervoor dat je browser de nieuwste versies van websites en programma’s gaat laden. Dit kan de oplossing zijn voor het probleem.

Krijg je foutcode 1020?
Zie je de foutcode 1020? Dan betekent dit dat de website ggdafspraak.nl of planjeprik.nl denkt dat je niet in Europa bent. Je kunt deze websites alleen bereiken als je in Europa bent. Dat doen we om de websites zo veilig mogelijk te houden.

Ben je wel in Europa en krijg je foutcode 1020?
Ben je wel in Europa? Dan heeft je computer of netwerk misschien een verbinding met een VPN-provider. We blokkeren sommige VPN-providers ook. Zo houden we de websites zo veilig mogelijk.

Gebruikt je een VPN en lukt het niet om online een afspraak te maken? Dan kun je het volgende doen:

  • Zet je VPN uit.
  • Kun je jouw VPN niet uitzetten? Maak dan verbinding met een ander netwerk zonder VPN. Bijvoorbeeld met je telefoon op je 4G-netwerk.
  • Ga naar een andere plek met internet zonder VPN.

Is er al een afspraak voor je ingepland? Dan kun je nu geen nieuwe afspraak maken. Er kan al een afspraak zijn ingepland op een van de volgende manieren:

  • Misschien heeft de GGD de afspraak voor je gemaakt. Je krijgt dan een brief hierover van het RIVM. Je kunt deze afspraak nu ook al zelf bekijken, verzetten of afzeggen. Verzet je de afspraak? Of zeg je de afspraak af? Dan krijg je nog steeds de brief van het RIVM met de oude afspraak. Met die brief hoef je niets te doen.
  • Of misschien heb je de afspraak eerder zelf al gemaakt. Dat kan je gedaan hebben op deze website of door te bellen naar de GGD.

Wil je jouw prikafspraak bekijken, verzetten of afzeggen? Ga dan naar planjeprik.nl/afspraak.

Dan kun je geen afspraak maken. Hier kun je zien of je dit najaar een coronaprik kunt halen.

Staat er online dat er geen priklocaties beschikbaar zijn? Dit komt doordat de priklocaties bij jou in de buurt vol zijn. Of doordat er bij jou in de buurt de komende tijd geen locaties open zijn. Je kunt proberen om op een andere postcode te zoeken. Zijn er nog steeds geen priklocaties beschikbaar? Dan kun je op dat moment geen afspraak maken.

Kun je door iets anders geen afspraak maken? Of heb je geen DigiD? Dan kun je bellen voor een afspraak. Kijk hier voor meer informatie